"Jsem věčné Já, které sídlí v srdci všech bytostí. Toto Já je jejich počátek, také střed i konec." Bhagavadgíta 10.20.
Bůh všech náboženství pochází právě z tohoto pohledu na svět. Bůh stvořitel všeho, Bůh dávající světu pravidla, Bůh spravedlivý, Bůh všeprostupující, Bůh jako cíl všech hledajících. Bůh je zde vyjádřen jako zdroj naší mysli, zdroj oné představy, kterou prožíváme. Bůh je tím svobodným pocitem Já, pocitem čisté existence. Bůh je netečný a věčný pozorovatel. V naší mysli není, ale ta z něj vychází. Kdo dosáhne poznání tohoto pravého Já, ten pozná i Boha.
V Bibli nedostává Mojžíš jméno Boha, ale způsob jeho dosažení "Jsem ten, který je". V Indii se často používá mantra "Já jsem". Jejím používáním se dosahuje toho, že vnímání "Já jsem tělo" je nahrazeno vnímáním "Jsem". Nejsem dočasné tělo, jsem věčný zdroj vědomí.
Kde je Bůh v materiální představě hmotného světa? I zde jej můžeme nalézt jako všeprostupující, většinou prázdný prostor, který nevidíme, a tak ho ani nemůžeme zkoumat. Ale on tam je, jen si ho ovšem můžeme uvědomit. Nic, které obsahuje vše a všemu dává zákony pro existenci. Na tomto základě je postavena vnější podoba Boha všech náboženství. Bůh je jednoduché shrnutí všech nespočetných jevů ve světě a vesmíru, které jsou převážně neovlivnitelné.
V podstatě Bůh vnější dává možnost a pravidla hmotné existence a Bůh vnitřní dává možnost a pravidla, jak si tuto existenci uvědomit. Pro existenci člověka i jeho duchovní cestu jsou obě formy Boha stejně důležité. Viz Ellam Ondre - 3. kapitola Bůh Předchozí kapitola Další kapitola
Zařazeno dne : 1.7.2004, zobrazeno : 20995
1-2
1) Co je Bůh, 2004-10-16 22:10:11
Řičař, Jiří
Kdykoliv zmizí vše, co má jakýkoliv tvar, pak jediné, co zůstává, je Bůh.
tvar - okolí, těla, naše tělo, náš dech, naše myšlenky, představy
Bůh - není to Vědomí negativního nihilismu, je to pozitivní Vědomí Plného Věčného Teď, Nyní .
Vše ostatní je krásný dar, který bez přilnutí milujme a děkujme zaň.
2) , 2017-12-23 14:35:55
Marcel
Boh je Absolutny. To znamena, ze obsahuje osobnu aj neosobnu cast. Osobna je nadradena, pretoze len osoba ma svoj zamer, inteligenciu, tuzby atd tvorit.Boh je absolutna osoba s ktorou mame vecny vztah, ktory si procesom seberealizacie znovuobnovime a dosiahneme navrat domov do transcendentalnych svetov a budeme vecns v transcendetalnej laske s Nim, co Jeho neosobna cast neobsahuje. Laska je vztah medzi osobami.Uz elementarna logika diktuje, ze z abstraktneho bezforemneho nemoze vzniknut konkretne. Impersonalizmus nedokaze prijat Jeho ako zvrchovanu osobu, pretoze falosne ego skryva zavist voci Nemu. Nedokaze sa odovzdat a pokorit. Lahsie je prijat Jeho neosobnu cast aka Brahmajyoti, Nirvanu. Tento proces sa samozrejme predbehnut neda. Je potrebna realizacia neosobnej casti najprv.
Zelam vela stastia v duchovnom rozvoji Hare Krisna
Vas sluzobnik Marcel
|